SVETLEJŠA PRIHODNOST (Il sol dell'avvenire)

Na sporedu od: 20.2.2024

Drama, Komedija

Podnapisi, 95 min

Leto: 2023

Jezik: Italijanščina

Režija: Nanni Moretti

Scenarij: Francesca Marciano, Nanni Moretti, Federica Pontremoli

Igrajo: Nanni Moretti, Margherita Buy, Silvio Orlando, Barbora Bobulova

Distributer: Fivia

OPIS:

Nanni Moretti kakor v svojih najpomembnejših filmih tudi tokrat igra različico sebe kot režiserja, ki se mukoma trudi posneti svoj najnovejši film.

Giovanni je uveljavljen italijanski filmski režiser, ki se pripravlja na snemanje novega filma. Celovečerec bo prikazoval poti madžarskega potujočega cirkusa na gostovanju v Rimu v dneh, ko je Sovjetska zveza vdrla v Budimpešto. Filmski projekt je že na začetku ogrožen, saj se Giovanni spopada z vrsto kriznih okoliščin. Le redkokdo v filmski ekipi je navdušen nad projektom, producent je na robu bankrota, poleg tega pa režiserja po štiridesetih letih zakona zapusti še žena. Giovanni bo moral povsem na novo premisliti svoj pogled na svet, če bo hotel svoje sopotnike peljati bleščeči prihodnosti naproti.

“Giovanni snema film, umeščen v leto 1956, v sovjetsko invazijo na Madžarsko. Trdno verjame v projekt: prepričan je, da je treba povedati zgodbo o tedanji italijanski komunistični partiji in kako je zamudila priložnost za odcepitev od Sovjetske zveze, možnost za neodvisno pot. Toda danes se teh dogodkov nihče ne spominja več, svet se je spremenil in z njim metode snemanja filmov. Medtem ko je Giovanni prepričan, da ustvarja politični film, njegova igralka verjame nasprotno: po njenem Giovanni snema ljubezenski film, vendar se tega ne zaveda. Morda ima navsezadnje prav.” (Nanni Moretti)

O režiserju:

Rojen leta 1953 v Brunecku, Italija. Leta 1976 je na super osmičko posnel svoj celovečerni prvenec, v osemdesetih pa niz filmov, s katerimi se je uveljavil kot vodilni italijanski cineast svoje generacije. Mednarodni uspeh so mu prinesli filmi, kot sta Dragi dnevnik in April, s Sinovo sobo pa je osvojil tudi cansko zlato palmo. Čeprav je večina njegovih del izrazito intimnih, Moretti z njimi vedno kritično presoja tudi italijansko družbo.